Silniki w Opel Vivaro

Opel Vivaro to uznany na rynku wół roboczy. Oferuje komfortowe rozwiązania, ma wysoką ładowność i całkiem sporą objętość przestrzeni ładunkowej. Samochody dostawcze tego niemieckiego producenta mają wielu zwolenników. Na pewno opinia o tym modelu, która często się przewija to wysoki komfort podróży, przemyślane wnętrze i dobra kultura pracy silnika na długich dystansach.

Dane techniczne silników Vivaro

Do wyboru mamy praktycznie jedynie diesla o pojemności 2,3 litra za to w konfiguracjach z manualną i automatyczną skrzynią i o 6 mocach. Co prawda samochody używane jakie znamy to też benzynowe, tutaj Opel postawił na Diesla. Warto o tym pamiętać przeglądając ogłoszenia motoryzacyjne, ponieważ diesel na pewno będzie miał mniejszy apetyt na paliwo, a przy dzisiejszych cenach nie może to być pominione.

I tak z manualną skrzynią dostępne są silniki o mocy 131, 136, 146 oraz 163 KM. Dodatkowo  przy silnikach z mocą 150 i 180 KM możemy wybrać skrzynię Easytronic. Jak można się domyśleć maksymalny moment obrotowy będzie najmniejszy w opcji silnika z mocą 131 KM. Wynosi on 330 Nm przy 1500 ob./min., a największy moment mamy w dieslu BiTurbo 180 KM ( 400 Nm przy tych samych obrotach).

Zużycie paliwa i miesja CO2 w cyklu mieszanym

Jednostki o mocy 131, 145 oraz 163 mają spalanie na podobnym poziomie ( okolice 8,5l/100 km) podczas gdy pozostałe średnio spalą nieco ponad 10,5 litra oleju napędowego. Emisja CO2 wacha się w przedziale 233 do 330 g/km.

Opel Vivaro-e

Nowy Opel elektryczny Vivaro-e ma do wyboru dwie rodzaje baterii oferujących w największej wersji zasięg 330 km. Jeżeli chodzi o silniki to jak w każdym elektrycznym mają one możliwość odzyskiwania energii, gdy zdejmujesz nogę z gazu.

Silnik jaki jest dostępny w przypadku wersji elektrycznej to napęd dający 300 NM momentu przy 3670 obr./min. Niezależnie od baterii w obu przypadkach mamy ten sam silnik z automatycznym reduktorem dający moc 136 KM.

Skoro mowa o napędzie elektrycznym to najmocniejsza bateria daje zasięg 339 km wg. cyklu WLTP. Czyli ładując go w średniej cenie energii elektrycznej dla firm możemy przejechać 100 km za kwotę ok. 16 zł netto.

5/5 - (1 vote)