Opel Vivaro – wersje silnikowe i historia modelu

Najpopularniejsze samochody dostawcze są najczęściej modelami z ogromnymi tradycjami. Często pojedyncze linie modelowe są utrzymywane przy życiu od kilkudziesięciu lat, nadal posiadając niesłabnące zainteresowanie, co oczywiście jest godne podziwu. Oznacza to oczywiście, iż nowym modelom bez większej historii o wiele trudniej jest podebrać kawałek z tego jakże pysznego i drogiego tortu. Opel Vivaro zadebiutował stosunkowo niedawno, lecz zdołał on zdobyć naprawdę sporą popularność. Sprawdźmy, jaką historię posiada ten model oraz jakimi jednostkami napędowymi jest on w stanie się pochwalić.

Opel Vivaro – historia modelu

Opel Vivaro zadebiutował na rynku w 2021 roku. Samochód powstawał w ścisłej współpracy z markami Renault i Nissan. Ba, Francuzi podjęli się prac nad projektem tego auta w sferze nadwozia i podwozia. Jednym słowem, samochody Opla, Renault (Trafic) oraz Nissana (Primastar) były wobec siebie bliźniacze. Współpraca ta wyszła jednak wszystkim trzem markom na dobre, bowiem te samochody dostawcze zostały docenione przez specjalistyczną prasę. W 2001 roku tercet Vivaro/Trafic/Primastar otrzymał statuetkę dla Najlepszego Vana Roku. Co prawda w tym przypadku przydałoby się zmienić nazwę z Vana na Vany, lecz jest to już czepianie się szczegółów – najważniejsza jest sama nagroda.

Pierwsza generacja Vivaro była niezwykle uniwersalną konstrukcją, gdyż mieliśmy dostęp do ośmiu różnych konfiguracji – cztery różne odmiany klasycznego vana, dwa rodzaje kombi, Tour do przewozu osób oraz „gołe” podwozie pod zabudowę. Potencjalni klienci mogli więc w bardzo prosty sposób skonfigurować Vivaro pod swoje potrzeby. Auto otrzymywało także kilka rozszerzeń, a także pokaźną liczbę mniejszych i większych liftów, co argumentuje bardzo długi okres produkcji tego modelu – aż 13 lat!

Druga generacja Vivaro była produkowana przez zaledwie pięć lat. Samochody z tej generacji nie były więc na rynku choćby połowy czasu, co te z wcielenia A, lecz stoi za tym mocny argument. W 2017 roku bowiem Opel został przejęty przez koncerny PSA (obecnie Stellantis). W ramach umowy, Opel był zmuszony do jak najszybszego przerwania kooperacji z innymi firmami spoza koncernu. Jako że samochody osobowe z linii Vivaro były tworzone we współpracy z Renault, Nissanem, Fiatem i Mitsubishi, Vivaro B trafił na śmietnik historii już w 2019 roku. Na rynku znajdziemy aktualnie Opla Vivaro C, tworzone we współpracy z Citroenem, Peugeotem, Toyotą i… nadal Fiatem.

Opel Vivaro – silniki

Auta osobowe i dostawcze z generacji C Opla Vivaro garściami czerpią z dobrodziejstwa innych marek, z którymi auto jest tworzone. Dzięki temu wybór jest całkiem spory, a także stosowane są najnowsze technologie. W ofercie Vivaro C na próżno szukać jakichkolwiek jednostek benzynowych. Dostępne są zaś diesle, a dokładniej mówiąc – aż pięć takich jednostek. Możemy je podzielić na dwie grupy według pojemności: 1.6 (90 i 115 KM) oraz 2.0 (120, 150 i 177 KM). Możemy również wybrać silnik elektryczny, który oferuje dokładnie 134 konie mechaniczne.

5/5 - (1 vote)