Opel Vivaro – opis modelu

Opel Vivaro produkowany jest od 20 lat. Te samochody dostawcze aktualnie przedstawiają III generacje, która jest z nami od roku 2019. Modele bliźniacze pierwszej generacji to Renault Trafic i Nissan Primastar.

Kolejna generacja została przedstawiona w roku 2014, gdzie zmieniono pas przedni i tylny oraz oferowano dwie wersję: krótką i długą dwoma wysokościami. Wraz z wejściem do sprzedaży Opel chwalił się ponad 250 konfiguracjami modelu Vivaro.

W roku 2018, zaledwie pod 4 latach produkcji zakończono produkcję tego dostawczaka w związku z przejęciem firmy przez koncern PSA. Przygotowywano przejście na platformy wspólne modeli całej grupy, a Opel nie pasował do tej polityki. Koncern PSA zerwał też współpracę z marką Renault, a przecież Vivaro to bliźniak Trafica. Rok po zakończeniu produkcji II generacji przedstawiono projekt nowego Vivaro, a był to bliźniak Toyoty ProAce, Citroena Jumpy i Peugeota Experta.

Wraz z pojawieniem się nowego Vivaro oficjalnie potwierdzono, że wersja Vivaro Life przejmie nazwę po modelu, którego produkcja nie będzie już kontynuowana, od teraz wersja osobowa to Zafira Life. Obecna wersja zdecydowanie lepiej wygląda niż poprzednia, zbudowana jest na platformie EMP2 koncernu PSA. Doczekaliśmy się też nowych silników, które są największym plusem obecnego modelu.

Opel Vivaro opinie

Wnętrze Opla Vivaro chwalone jest za proste i przejrzyste wnętrze, a materiały użyte w budowie są dobrej jakości, choć nieco twardsze. Nie ma problemu za to z ich czyszczeniem.

Same fotele są wygodne, duże i można w nich bez problemu spędzić kilka godzin podczas jazdy. Jeżeli chodzi o widoczność, to w przypadku blaszaka nieco brakuje pola widzenia w lusterkach, w przypadku Zafiry Life problem rozwiązuje się sam przez lusterko wsteczne w kabinie. Klimatyzacja jest plusem wnętrza, szybko jest w stanie schłodzić środek pojazdu, a zimą w ciągu dosłownie kilku minut przejść do komfortowej temperatury mimo mrozu na zewnątrz.

Niestety wnętrze jest głośne, auto jest słabo wyciszone w wersji dostawczej, a samo zawieszenie jest sztywne, a załadowane auto nieprzyjemnie się prowadzi. Takie są opinie właścicieli, którzy podróżują z nawet nie do końca załadowanym Oplem. Zdecydowanie za szybko zużywają się elementy układu kierowniczego, szczególnie drążki.

Niestety ceny nie należą do najniższych, ale rekompensują one niskim spalaniem. Wnętrze choć dobrze wykonane, z nienajgorszych materiałów jest ciasne, a pozycja za kierownicą nie do końca prawidłowa,. Słabe wyposażenie też nie przechodzi bez echa, mogło by być po prostu lepiej w podstawowej wersji.

W jednostkach z 6-biegową skrzynią ręczną kierowcy narzekają na problemy z jej pracą, a dokładnie na pracę przy wbijaniu 2 i 3 biegu i nie są to odosobnione przypadki.

Generalnie nie można narzekać na silniki, jakość materiałów i wykończenie. Jednak czy furgon Vivaro będzie dobrym wyborem na dłuższe trasy, to zależy od wzrostu kierowcy. Fotele są wygodne, widoczność nie najgorsza, kwestia indywidualnych preferencji, o których można przekonać się tylko z jazdy testowej.

Opel Vivaro spalanie i silniki

Nie ma co ukrywać, że obecne w Vivaro silniki należą do nowoczesnych jednostek, co odbija się na niskim zużyciu paliwa. Nowe silniki to te o pojemności 1,5 litra i mocach 102 lub 122 KM, starsze, choć z systemem Start/Stop nie są tak korzystne w utrzymaniu, zdecydowanie są mniej ekonomiczne. A więc starsze do 2 litrowe jednostki o mocach 122, 144, 150 i 177 KM. Silniki 1,5l mają maksymalny moment obrotowy rzędu 300 Nm, starsze, 2l – 340 Nm.

Średnio silniki 1,5 litra spalają poniżej 7,5 litra oleju napędowego, a mocniejsze jednostki dwulitrowe między 8 a 10 litrów. Oczywiście nie mówimy o prędkościach autostradowych, jedynie krótkie trasy i miasto, z takich tras wzięta jest statystyka spalania kilku modeli. Elektryczny Vivaro-e z baterią o pojemności 75 kWh w teorii może przejechać do 330 km, ale realnie jest to okolica 280 km.

Opel Vivaro wymiary

Auto dostępne jest w 3 wersja długości 4609, 4959 oraz 5309 mm, różnią się też rozstawem osi, dwie najdłuższe długości całkowite mają rozstaw kół 3275 mm (mniejsza 2925 mm). Wysokość samochodu waha się pomiędzy 1890 a 1940 mm. Tylny zwis jest dłuższy w najdłuższym nadwoziu i wynosi 1153 mm, podczas, gdy dwie mniejsze opcje mają 803 mm.

Opel Vivaro cena

Cena Opla Vivaro zależna jest oczywiście od jednej z trzech długości nadwozia i silników. Najtańszy Compact z silnikiem 102 KM kosztuje 101 000 zł, przy silniku 120 KM zapłacimy już 105 000 zł. Najmocniejszy diesel w tej wersji nadwozia to koszt minimum 124 000 zł. Vivaro Enjoy Long to koszt od 103 000 zł do kwoty 126 000 zł przy silniku 2,0l z mocą 177 KM. Vivaro Extra Long kosztuje: 108 000 zł, 115 000 zł, 120 000 zł oraz 130 000 zł ( 102 KM / 122 KM / 150 KM / 177 KM ).

Zafira Life w wersji 9-osobowej kosztuje przy wersji Compact 139 000 zł (przy silniku 1,5l 120 KM) lub 151 000 zł przy wyborze silnika 2l z mocą 144 KM. Wersja Long kosztuje od 141 000 zł do 154 000 zł, a najdłuższa Extra Long od 145 000 zł po 158 000 zł.

5/5 - (1 vote)